Strategische teksten

Afwisseling is fijn

Zomaar een dag uit het leven bij A&S Advies- en Schrijfbureau.. Vanmorgen met de drukker overlegd over het ontwerp en drukken van 500 visitekaartjes van een klant. Daarna wat kleine tekstjes geschreven voor LinkedIn en diverse nieuwsblogs van een andere klant. Tussendoor een creatieve brainstormsessie gedaan met een co-writer voor het verkiezingsprogramma van mijn politieke partij. Daarna websiteteksten gemaakt voor een beginnende ondernemer, die eigenlijk ook nog wel wat hulp nodig heeft om zijn ' unique selling point' te vinden. Altijd leuke gesprekken. Daarna voorstel uitgewerkt voor een aantal handleidingen die ik ga schrijven. Hele technische, maar wel begrijpelijk voor de gebruiker. Lijkt me een erg leuke klus. Maar ik heb nog wel wat handjes nodig. Dus even gebeld met het uitzendbureau. En nu dan even tijd voor bezinning en wat aandacht voor m'n eigen site. Ohja, ook nog maar een advertentie geregeld in een huis-aan-huis blad van FC Groningen. Die sponsor ik ook! Als je maar kunt schrijven, maakt het eigenlijk niet uit voor wat of wie. Als je altijd maar je lezer in gedachten houdt. Dat is een basisvaardigheid die me op de school voor journalistiek is aangeleerd

Hoe verkoop je..jezelf?
Ohja, ik geloof dat ik alles KAN verkopen, al schrijvende. Al het mooie, verleidelijke, overtuigende, sterke weet ik wel te ontdekken in een product of project. En al die geheime krachtige ingredienten geef ik langzaam, één voor één prijs aan de lezer. Totally hooked, dat is het effect dat ik wil bereiken. Dat doe ik niet voor ieder project. Als ik niet achter de doelstellingen sta of als ik zelf niet overtuigd ben van de resultaten of effect... Lees meer »»